فروشگاه فایل کاربردی

فروشگاه فایل کاربردی

فروشگاه فایل کاربردی در خدمت شماست تا فایلهای معتبر و باکیفیت را در اختیار شما قرار دهد.همواره پشتیبان شما هستیم پشتیبانی فقط جهت پیامک برای رفع مشکل( بدون تماس ) : 09390498127-وات ساپ و تلگرام جهت پشتیبانی: 09390498127 به علت مشکلات اقتصادی ملت شریف ایران قیمت فایلها را کاهش و تخفیف تا 50 درصدبرای فایلهای دانشجویی ، انگیزشی و کتابهای فوق کمیاب لحاظ شده است برای#ایرانی-خوشحال

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

هنر

کارت ویزیت

داستان و رمان

کتابهای نایاب

برنامه

تبلیغات

پشتیبانی

قوانین سایت

همکاری در فروش

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 662
  • بازدید دیروز : 573
  • بازدید کل : 1496057

بیوگرافی کیانو ریوز (Keanu Reeves) ؛ زندگینامه غمگین‌ترین بازیگر هالیوود!


بیوگرافی کیانو ریوز (Keanu Reeves) ؛ زندگینامه غمگین‌ترین بازیگر هالیوود!

بیوگرافی کیانو ریوز (Keanu Reeves) و آشنایی با زندگی و فیلم‌های او یکی از ترندهای این روزهای اینترنت است. این بازیگر غمگین هالیوودی، که اکثر ما او را با عنوان بازیگر نقش جان ویک می‌شناسیم، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازیگران دنیا است. در این مطلب قصد داریم مروری بر زندگینامه کیانو ریوز و نحوه از دست دادن دختر و همسرش داشته و فیلم های مهم او را مرور کنیم.

 

کمتر کسی با اسم بازیگر جان ویک ناآشنا است. کیانو ریوز یکی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوود است که با وجود سن زیادش، با قدرت به کار خود ادامه داده است. سال 2019، و البته سال‌های بعد نیز، یکی از بهترین سال‌های حرفه‌ای وی محسوب می‌شود؛ ولی او راه ساده‌ای برای رسیدن به وضعیت کنونی خود سپری نکرده است. اما واقعا کیانو ریوز کیست ؟ این بازیگر محبوب چه رازها و غم‌هایی‌ در سینه دارد؟ غمی که اکثر اوقات در چشمان بازیگر نقش جان ویک می‌بینیم، از کجا آمده است؟

در این مطلب از پلازامگ قصد داریم مروری بر بیوگرافی کیانو ریوز داشته و غم از دست دادن نزدیکانش را با شما به اشتراک بگذاریم. پس از آن هم مروری بر فیلم های کیانو ریوز از ماتریکس تا کنستانتین و جان ویک خواهیم داشت. پس اگر از طرفداران پر و پا قرص بازیگر نقش جان ویک هستید، با ما همراه شوید.

زندگینامه کیانو ریوز ؛ شهرت زیر سایه اندوه

زندگینامه کیانو ریوز از یک چهارشنبه تابستانی آغاز می‌شود. کیانو ریوز در 2 سپتامبر 1964 (11 شهریور 1343) در بیروت لبنان متولد شد. مادر او پاتریشا تیلور (Patricia Taylor) نام دارد و اهل اسکس (Essex) انگلیس است. پدر او هم ساموئل نام دارد و متولد هونولولو (Honolulu) هاوایی است، اما ریوز ریشه‌ای هاوایی، پرتعالی و چینی دارد. پدر و مادر ریوز در بیروت و زمانی که پدرش 21 و مادرش 19 سال داشت، ملاقات و ازدواج کردند. بعد از اینکه کیانو متولد شد، خواهرش کیم (Kim) هم دو سال بعد به دنیا آمد. کیانو چندین خواهر ناتنی هم دارد. پدر ریوز به مواد مخدر اعتیاد داشت و زمانی که کیانو کوچک بود، خوانواده‌اش را ترک کرد و به علت حمل هرویین در سال 1992 در فرودگاه هاوایی دستگیر شد.

 
زندگینامه کیانو ریوز
پدر و مادر و کودکی کیانو ریوز

در بیوگرافی کیانو ریوز می‌خوانیم که او فرزند طلاق است. بعد از اینکه پدر و مادر ریوز در سال 1966 از هم جدا شدند، مادر کیانو که یک طراح لباس بود، خانواده‌اش را ابتدا به سیدنی استرالیا و سپس نیویورک منتقل کرد و در آنجا با پائول آرون (Paul Aaron) که کارگردان تئاتر و هالیوود بود، ازدواج کرد. خانواده او بالاخره در تورنتوی کانادا ساکن شدند و کیانو دوران جوانی خود را آنجا سپری کرد. ریوز در مصاحبه‌ای گفته بود که در منطقه یورک ویل تورنتو بزرگ شده است. با اینکه پدر و مادر او آمریکایی و انگلیسی هستند، اما او تابعیت کانادایی دارد و خودش را اهل کانادا می‌داند.

Keanu Reeves / زندگینامه کیانو ریوز
نوجوانی کیانو ریوز

کیانو ریوز در دوران مدرسه با مشکلاتی مواجه شد. او وقتی در تورنتو بزرگ می‌شد، به چندین مدرسه دبیرستان مختلف رفت که شامل یک مدرسه کاتولیک و یک مدرسه هنرهای نمایشی بود. بازیگر نقش جان ویک در مصاحبه‌ای در سال 1988 گفت که ابتدا وارد یک مدرسه آکادمیک سختگیرانه شده بود و سپس در مدرسه هنرهای Etobicoke شروع به درس خواندن کرد. ریوز در همان مصاحبه گفته بود که برای مدتی در این مدرسه هنرهای نمایشی دوران خوبی را سپری کرد اما بعدا به دلیل اینکه «کمی زیادی بی انظباط» بود، اخراج شد.

بازیگر نقش جان ویک / فیلم های کیانو ریوز/ زندگینامه کیانو ریوز

 

طبق گفته ریوز در مصاحبه‌ای، او یک سال را در مدرسه خصوصی کاتولیک سپری کرد که دروازه بان تیم هاکی آنجا بود و یک بار، باارزش‌ترین بازیکن تیم هم انتخاب شد. او ابتدا می‌خواست شغل حرفه‌ای خود را به عنوان یک بازیکن هاکی آغاز کند اما بعدا بعد از یک مصدومیت و سفر به نیویورک، نظرش عوض شد و تصمیم گرفت به دنبال بازیگری برود. او از تجربه هاکی خود در فیلم Youngblood که محصول سال 1986 است، استفاده کرد. شاید اگر آن مصدومیت نبود، الان در حال خواندن بیوگرافی کیانو ریوز به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان هاکی می‌بودید.

Keanu Reeves / زندگینامه کیانو ریوز
کیانو ریوز به عنوان دروازه بان تیم هاکی مدرسه

بازیگری از 9 سالگی وارد زندگینامه کیانو ریوز شد. بازیگر نقش جان ویک در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در 17 یا 18 سالگی تصمیم گرفته بود که بازیگر شود. او در 9 سالگی در نمایش Damn Yankees کمپ تابستانی خود حضور داشت و نقش مرکوتیو را در نمایش رومیو و ژولیت در دبیرستان بازی کرده بود. بعد از دوران دبیرستان، او شب‌ها کلاس‌های بازیگری می‌گذراند و سپس به تئاتر وارد شده و برای خود یک ایجنت (Agent) گرفت. اولین کار حرفه‌ای او مربوط به برنامه تلویزیون محلی تورنتو با عنوان Hanging In بود که او نقش یک بچه خیابانی خشن را بازی می‌کرد. ریوز پس از آن در چندین کار محلی فیلم و تئاتر نقش آفرینی کرده و در سال 1986 به لس‌آنجلس رفت. در بخش بعدی همین مطلب و در ادامه بیوگرافی کیانو ریوز ، بیشتر با فیلم های او در هالیوود آشنا می‌شوید.

 

بازیگر نقش جان ویک / فیلم های کیانو ریوز/ زندگینامه کیانو ریوز

بیوگرافی کیانو ریوز با حضور در گروه موسیقی ادامه می‌یابد. بازیگر نقش جان ویک در اوایل دهه نود عضو گروه خوانندگی راک Dogstar شد. طبق گزارشات، او بعد از آشنایی با درامر این گروه در یک سوپرمارکت، تصمیم به این کار گرفت. کیانو ریوز چندین سال با این گروه همکاری کرد. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد از اینکه باعث شده بود یک گروه راک شبیه پروژه شخصی یک بازیگر معروف شود، احساس بد و عذاب وجدان داشت. او در سال 2006 به دلیل تداخل برنامه‌هایش با گروه موسیقی، از Dogstar جدا شد.

Keanu Reeves / زندگی خصوصی کیانو ریوز
کیانو ریوز در گروه راک Dogstar

در سال 2005، کیانو ریوز یک ستاره به نام خود در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ثبت کرد و این افتخار در زندگینامه کیانو ریوز ثبت شد. او در سال 2011 کمپانی موتورسیکلت Arch را به همراه طراح موتورسیکلت، گارد هالینگر (Gard Hollinger) تاسیس کرد. این شرکت هم اکنون فروشگاهی در کالیفرنیا دارد که آنجا ریوز می‌تواند روی طرح‌های جدید کار کند. بازیگر نقش جان ویک همیشه به موتورسیکلت علاقه داشت و پس از اتمام فیلمبرداری فیلم‌های ماتریکس، به هریک از بدلکاران فیلم یک موتور هارلی دیویدسون اهدا کرد.

Keanu Reeves / بیوگرافی کیانو ریوز
موسسان کمپانی Arch؛ کیانو ریوز و گارد هالینگر

در بیوگرافی کیانو ریوز از نویسندگی او نباید غافل شد. با اینکه کیانو ریوز به عنوان یک بازیگر شناخته می‌شود، اما دستی در تهیه کنندگی و نویسندگی هم دارد. او در سال 2012 مستند Side By Side را تهیه کرد که موضوع آن، تاریخچه و تفاوت‌های بین تکنیک‌های فیلم دیجیتال و فتوشیمیایی است. این مستند شامل مصاحبه‌هایی با افرادی همچون جیمز کامرون، مارتین اسکورسیزی، دیوید فینچر و دیوید لینچ هم می‌شود که هنگام انتشار، با استقبال خوبی روبه‌رو شد. در سال 2012، ریوز کتاب تصویری Ode to Happiness را نوشت که طبق گفته هافینگتن پست، «یک بازگفت شاعرانه هزل آمیز عجیب از ترحم به خود است.»

keanu-reeves-side-by-side / بیوگرافی کیانو ریوز
مستند Side By Side

کارهای خیر نقش پررنگی در زندگینامه کیانو ریوز دارند. جای شکی نیست که ریوز یکی از خوش اخلاق‌ترین بازیگران هالیوود است، اما کارهای خوب او فراتر از دادن جایش به افراد دیگر در مترو نیویورک و … است. طبق گزارشی، او بدون اینکه دیگران مطلع شوند، یک بنیاد خصوصی سرطان در سال‌های اخیر ایجاد کرده است که دلیل آن، مبارزه ده ساله خواهرش کیم با سرطان خون بود. همچنین گفته می‌شود که او بخش زیادی از درآمدهای خود از فیلم ماتریکس را به تیم‌های جلوه‌های ویژه و طراحی فیلم داده است.

Keanu Reeves / زندگی نامه کیانو ریوز / بازیگر نقش جان ویک

کیانو ریوز و همسرش ؛ غم در اوج شهرت

در بیوگرافی کیانو ریوز به برهه شاد و سپس دردناک زندگی او می‌رسیم. ریوز دوست دختر خود، جنیفر سایم (Jennifer Syme) را در یک مهمانی برای گروه Dogstar در سال 1988 ملاقات کرد و این دو کمی بعد شروع به آشنایی بیشتر با هم کردند. او قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود که می‌خواست با او زندگی مشترک و خانواده تشکیل دهد و در سال 1999، سایم حامله شد. دختر آن‌ها با نام ایوا آرچر سایم-ریوز (Ava Archer Syme-Reeves) در دسامبر همان سال به صورت مرده در هشت ماهگی به دنیا آمد.

عکسهای کیانو ریوز و همسرش
کیانو ریوز و همسرش بعد از از دست دادن دخترشان

طبق گزارشات، سایم بعد از این اتفاق دچار دپرسیون شد و بسیاری بر این عقیده بودند که این تجربه ناراحت کننده و غم این دو باعث جدایی آن‌ها از هم شد؛ با این وجود آن‌ها هنوز با هم تا زمان مرگ ناگهانی سایم در سال 2001، به صورت دوست باقی ماندند. سایم طی تصادفی به دلیل مست بودن هنگام برگشت از مهمانی مارلین مانسون در لوس انجلس، جان خود را از دست داد. ریوز که قرار بود دنباله‌های ماتریکس را فیلمبرداری کند، کمی وقت خواست تا با اندوه خود کنار بیاید.

خوشبختانه زندگینامه کیانو ریوز امروزه خالی از عشق نیست. کیانو در سال 2009 در یک مهمانی با الکساندرا گرانت (Alexndra Grant)، هنرمند 48 ساله آمریکایی، آشنا شد. آنها دو کتاب با همکاری هم منتشر کردند. در نوامبر سال 2019 بود که خبر دوستی این دو علنی شد.

عکس‌های کیانو ریوز و همسرش

در زیر می‌توانید گالری عکس‌های کیانو ریوز و همسرش را مشاهده کنید. در این عکس ها می‌توانید مراسم دفن مربوط به دختر و همسر کیانوریوز را هم ببینید.

 

 
همچنین بخوانید :
 

 

شبکه اجتماعی و پیج اصلی کیانو ریوز

کیانو ریوز بازیگری آرام است که دوست دارد زندگی شخصی خود را دور از فلاش دوربین‌ها داشته باشد. بازیگر جان ویک در مصاحبه‌های مختلف ابراز کرده است که به حریم شخصی خود علاقه داشته و علاقه‌ای به بیان مواردی مربوط به زندگی شخصی خود ندارد. به همین دلیل او هیچ صفحه اجتماعی اینستاگرام یا فیسبوک یا توییتری ندارد. ریوز در این مورد می‌گوید: «حریم شخصی برای من خیلی مهم است و بله، من واقعا چیزی برای گفتن درباره چیزی ندارم.». بنابراین اگر به دنبال پیج کیانو ریوز می‌گردید و آن را پیدا کردید، بدانید که صفحه رسمی نیست.

keanu reeves 2019 / صفحه اینستاگرام کیانو ریوز / بازیگر نقش جان ویک

فیلم های کیانو ریوز در 37 سال بازیگری

زندگینامه کیانو ریوز را با معرفی فیلم‌های او ادامه می‌دهیم. کیانو ریوز بعد از رفتن به هالیوود در سال 1986 در فیلم‌های مختلفی نقش آفرینی کرد که شامل درام جنایی با عنوان River’s Edge و Permenant Record می‌شود که در آن نقش بهترین دوست یک پسر را بازی می‌کند که خودکشی کرده است. Bill & Ted’s Excellent Adventure یکی از نقاط عطف در فیلم های کیانو ریوز محسوب می‌شود. پس از اتمام نقش آفرینی در فیلم درام Dangerous Liaisons، بازی او در نقش یک پسر نابغه نشئه در فیلم Bill & Ted’s Excellent Adventure باعث تعریف و تمجید منتقدین و بییندگان از او شد. با اینکه Bill & Ted نقدهای مثبت و منفی دریافت کرد، نقش آفرینی ریوز مورد ستایش قرار گرفت و این فیلم کیانو ریوز توانست عملکردی عالی در باکس آفیس داشته باشد.

بازیگر نقش جان ویک / فیلم های کیانو ریوز

بعد از این فیلم، بازیگر نقش جان ویک در فیلم درام کمدی Parenthood ایفای نقش کرد که بازیگران دیگری مانند استیو مارتین، خواکین فینیکس و مارتا پلیمپتون در آن حضور داشتند. در صحنه فیلمبردای Parenthood، ریوز با خواکین فینیکس آشنا شد و بعدا برادر جوان‌تر او یعنی ریور فینیکس را هم ملاقات کرد که این دو بعدا در فیلم My Own Private Idaho با هم ایفای نقش کردند. ریور فینیکس و ریوز تبدیل به دوستان خوبی بعد از اتمام فیلمبرداری این فیلم شدند.

بازیگر نقش جان ویک / بیوگرافی کیانو ریوز

سبک فیلم های کیانو ریوز در دهه 90 میلادی بازه گسترده‌ای از فیلم دلهره آور و جنایی مربوط به موج سواری با نام Point Break در 1991 تا درام مستقل My Own Private Idaho را شامل می‌شود که نقش آفرینی او در مورد دوم، مورد ستایش شدید منتقدین قرار گرفت. او در همان دوره در فیلم‌های درام تاریخی مانند Much Ado About Nothing و Bram Stoker’s Dracula که یکی از فیلم های ترسناک کیانو ریوز هم محسوب می‌شود، ایفای نقش کرد.

بازیگر نقش جان ویک / فیلم کیانو ریوز

زندگینامه کیانو ریوز در سال 1994 بسیار غنی‌تر شد. ریوز در سال 1994 در اولین فیلم بلاک باستر خود با نام Speed نقش آفرینی کرد. این فیلم اکشن جنایی درباره یک مامور پلیس لوس آنجلس است که در تلاش برای نجات مردم گیر افتاده در یک اتوبوس بوده که در آن بمب گذاری شده است. مرگ ناگهانی دوست صمیمی ریوز، یعنی ریور فینیکس در سال 1993 و هنگامی که ریوز مشغول فیلمبرداری Speed بود، تاثیر زیادی رویش گذاشت. این اتفاق نیز یکی از غم‌انگیزترین اتفاقات در زندگینامه کیانو ریوز است. او در مصاحبه‌ای در سال 1994 گفت که دلش برای او بسیار تنگ شده است. ریوز در فیلم Speed در کنار ساندرا بولاک (Sandra Bullock) نقش آفرینی می‌کرد و این فیلم کیانو ریوز توانست عملکرد موفقی را از نظر منتقدین و باکس آفیس داشته باشد. ریوز و بولاک رابطه گرمی با هم داشتند و تبدیل به دوستان صمیمی شدند.

کیانو ریوز / بازیگر نقش جان ویک

اهمیتی ندارد تا چه میزان از بیوگرافی کیانو ریوز خبر دارید، اما احتمالا می‌دانید که او با نقش نئو به شهرت بسیاری رسید. قطعا عنوان اکشن و علمی تخیلی ماتریکس در سال 1999 یکی از بهترین و نمادین‌ترین فیلم های کیانو ریوز است. این فیلم که توسط واچوفسکی‌ها کارگردانی شده بود، داستان یک هکر کامپیوتر را بازگو می‌کرد که وارد یک دنیای دیگر می‌شود. با اینکه فیلم‌های بعدی نتوانستند موفقیت عنوان اول را تکرار کنند، اما این مجموعه فیلم کیانو ریوز باعث شناخته‌تر شدن او در دنیا شد. بیراه نیست اگر بگوییم این فیلم سبب شد افراد بیشتری در مورد بیوگرافی کیانو ریوز کنجکاوی نشان دهند.

بازیگر نقش جان ویک/ فیلم کیانو ریوز

کیانو ریوز بعد از بازی در فیلم ماتریکس در نقش‌های متفاوتی بازی کرد. او در فیلم‌های کمدی عاشقانه همچون Something’s Gotta Give در سال 2003 و فیلم درام عاشقانه The Lake House محصول سال 2006 ایفای نقش کرد. فیلم های دیگر کیانو ریوز، بازیگر نقش جان ویک ، در این دوره شامل عناوین تاریک‌تری همچون کنستانتین در سال 2005 و A Scanner Darkly در سال 2006 می‌شود.

constantine-keanu-reeves / بهترین فیلم های کیانو ریوز
فیلم کنستانتین کیانو ریوز

در بیوگرافی کیانو ریوز بارها او را با عنوان “بازیگر نقش جان ویک” خطاب کردیم. عنوان John Wick در سال 2014 یک موفقیت شگفت انگیز بین فیلم های کیانو ریوز بود که دو دنباله را به ترتیب در سال‌های 2017 و 2019 به همراه داشت. قسمت چهارم این فیلم‌ها نیز با حضور درخشان کیانو ریوز در حال ساخت است. بازیگر نقش جان ویک در 2019 در فیلم Always Be My Maybe و Toy Story 4 حضور داشت فیلم بعدی او هم دنباله‌ای بر Bill & Ted با عنوان Bill & Ted Face the Music خواهد بود که در سال 2020 اکران شد. او به زودی با نقش نئو در فیلم ماتریکس 4 بار دیگر مهمان خانه‌های ما خواهد شد.

keanu / بهترین فیلمهای کیانو ریوز
کیانو ریوز در مراسم اکران Toy Story 4

جدول فیلم‌های کیانو ریوز

در ادامه آشنایی با بیوگرافی کیانو ریوز به فیلم‌های او می‌رسیم. در جدول زیر می‌توانید فهرست فیلم های کیانو ریوز ، بازیگر نقش جان ویک ، را مشاهده کنید. در بخش بعد هم نگاهی به پروژه‌ها و فیلم های این بازیگر محبوب در سال 2019 خواهیم داشت.

 
نام فیلمنام شخصیتسال ساختکارگردان
One Step Away ران پتری 1985 رابرت فورتیر
Youngblood هیور 1986 پیتر مارکل
Flying تامی 1986 پل لینچ
River’s Edge مت 1986 تیم هانتر
The Night Before وینستون کانلی 1988 توم ابرهارت
Permanent Record کریس تاونسند 1988 ماریسا سیلور
The Prince of Pennsylvania روپرت مارشتا 1988 ران نیسوانر
Dangerous Liaisons کاوالیر رافائل دانسنی 1988 استفن فریرز
Bill & Ted’s Excellent Adventure تد لوگان 1989 استفن هرک
Parenthood تاد هیگینز 1989 ران هاوارد
I Love You to Death مارلون جیمز 1990 لارنس کاسدان
Tune in Tomorrow مارتین لودر 1990 جان امیل
Point Break جانی یوتا 1991 کاترین بیگلو
Bill & Ted’s Bogus Journey تد لوگان 1991 پیتر هویت
My Own Private Idaho اسکات فیور 1991 گاس ون سنت
Bram Stoker’s Dracula جاناتان هارکر 1992 فرانسیس فورد کوپولا
Much Ado About Nothing دان جان 1993 کنت برانا
Even Cowgirls Get the Blues جولین گیشه 1993 گاس ون سنت
Freaked اورتیز داگ بوی 1993 الکس وینتر / تام استرن
Little Buddha پرینس سیدهارتا 1993 برناردو برتولوچی
Speed جک تریون 1994 یان دی بونت
Johnny Mnemonic جانی منمونیک 1995 رابرت لانگو
A Walk in the Clouds پل ساتون 1995 آلفونسو آرائو
Chain Reaction ادی کاسالیویچ 1996 اندرو دیویس
Feeling Minnesota جکس کلایتون 1996 استیون بیگلمن
The Last Time I Committed Suicide هری 1997 استفن کی
The Devil’s Advocate کوین لومکس 1997 تیلور هکفورد
The Matrix توماس اندرسون / نئو 1999 واچوفسکی ها
Me and Will کیانو ریوز 1999 ملیسا بر / شری روز
The Replacements شین فالکو 2000 هاوارد داچ
The Watcher دیوید آلن گریفین 2000 جو چاربانیک
The Gift دانی بارکسدیل 2000 سم ریمی
Sweet November نلسون ماس 2001 پت اوکانر
Hardball کانر اونیل 2001 برایان رابینز
The Matrix Reloaded توماس اندرسون / نئو 2003 واچوفسکی ها
The Animatrix توماس اندرسون / نئو 2003 شینیچیرو واتانابه
The Matrix Revolutions توماس اندرسون / نئو 2003 واچوفسکی ها
Something’s Gotta Give دکتر جولین مرسر 2003 نانسی میرز
Constantine جان کنستانتین 2005 فرانسیس لاورنس
Thumbsucker دکتر پری لیمن 2005 مایک میلز
Ellie Parker کیانو ریوز 2005 اسکات کافی
A Scanner Darkly باب ارکتور 2006 ریچارد لینکلیدر
The Lake House الکس وایلر 2006 الخاندرو اگرستی
Street Kings کاراگاه تام لادلو 2008 دیوید ایر
The Day the Earth Stood Still کلاتو 2008 اسکات دریکسون
The Private Lives of Pippa Lee کریس نادیو 2009 ربکا میلر
Henry’s Crime هنری تورن 2010 مالکولم ونویل
Generation Um… جان 2012 مارک ال مان
Man of Tai Chi دوناکا مارک 2013 کیانو ریوز
47 Ronin کای 2013 کاری رینش
John Wick جان ویک 2014 چاد استاهلسکی
Knock Knock ایوان وبر 2015 الی راث
Exposed کاراگاه اسکات گالبان 2016 دکلان دیل
Keanu کیانو 2016 پیتر اتنسیو
The Neon Demon هنک 2016 نیکولاس ویندینگ رفن
The Bad Batch دریم 2016 آنا لیلی امیرپور
The Whole Truth ریچارد رمسی 2016 کورتنی هانت
To the Bone دکتر ویلیام بکهام 2017 مارتی نوکسون
John Wick: Chapter 2 جان ویک 2017 چاد استاهلسکی
A Happening of Monumental Proportions باب 2017 جودی گریر
SPF-18 کیانو ریوز 2017 الکس ازریل
Siberia لوکاس هیل 2018 متیو راس
Destination Wedding فرنک 2018 ویکتور لوین
Replicas ویل فاستر 2018 جفری نچمنوف
John Wick: Chapter 3 – Parabellum جان ویک 2019 چاد استاهلسکی
Always Be My Maybe کیانو ریوز 2019 نهناتچکا خان
Toy Story 4 دوک کابوم 2019 جاش کولی
Already Gone 2019 کریستوفر کنیلی
Between Two Ferns: The Movie خودش 2019 اسکات آکرمن
Bill & Ted Face the Music تد لوگان 2020 دین پاریزو

علاوه بر این ها بازیگر فیلم جان ویک در 3 فیلم دیگر نیز بازی کرده که هنوز اکران نشده‌اند. این فیلم‌ها عبارتند از: فیلم The Matrix Resurrections که در سال 2021 اکران می‌شود. فیلم DC League of Super-Pets و فیلم John Wick: Chapter 4 که تاریخ اکران آنها سال 2022 اعلام شده است.

چرا 2019 را باید سال کیانو ریوز بنامیم؟

سال 2019 در ‌گاه‌شمار چینی به عنوان سال خوک نامیده شده و سازمان ملل متحد نیز آن را سال جدول تناوبی اعلام کرده است، اما همه اینها را فراموش کنید؛ این سال را باید سال کیانو ریوز بنامیم. زندگینامه کیانو ریوز در این سال بسیار پربار بود. او همان کسی است که با شماره سوم از مجموعه فیلم‌های اکشن جان ویک یعنی John Wick: Chapter 3 – Parabellum تاج پادشاهی باکس آفیس را از Avengers: Endgame ربود و سپس با صداپیشگی شخصیت «دوک کابوم» در انیمیشن تحسین شده Toy Story 4 در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ها جا خوش کرده است.

اگر اهل بازی‌های ویدیویی باشید، خبر حضور کیانو در بازی Cyberpunk 2077 که در نمایشگاه E3 2019 اعلام شد را از همه چیز مهم‌تر می‌دانید. این اواخر هم حضور افتخاری او در فیلم کمدی عاشقانه Always Be My Maybe ساخته کمپانی نتفلیکس، حسابی سروصدا به پا کرد و آن سکانس جذاب ورودش که به‌صورت صحنه آهسته پخش می‌شد، در شبکه‌های اجتماعی و بین طرفداران دست‌به‌دست می‌شود.

 
همچنین بخوانید :

کیانو ریوز 57 ساله شایسته تمام این توجهات و ابراز علاقه از سوی مردم است. حدود 35 سال است که او را با کارهای درخشانش می‌شناسیم و این مدت، حتی از سن بسیاری از طرفداران جوان او که با فیلم‌های جان ویک، کیانو را شناخته‌اند هم بیشتر است. پس از گذشت این همه سال، نه‌تنها از محبوبیت کیانو کاسته نشده، بلکه او را هر روز قدرتمندتر از روز گذشته می‌بینیم. او که برخلاف اکثر سوپر استارهای هالیوود میانه چندان خوبی با هیاهو و حاشیه ندارد، با John Wick 3 ثابت کرده که هنوز هم می‌تواند یک‌تنه فیلم را بالا بکشد و آن را به موفقیت تجاری برساند.

گفتنی است این فیلم حالا با پشت سر گذاشتن The Matrix Revolutions به عنوان سومین فیلم پرفروش ریوز، پس از The Matrix Reloaded و The Matrix شناخته می‌شود. علاوه بر این، شنیده‌ها حاکی از آن است که شخصیت دوک کابوم در انیمیشن Toy Story 4 یکی از جذاب‌ترین کراکترهای داستان است و تاثیر زیادی روی ماجراهای فیلم دارد. البته این دومین حضور تاثیرگذار بازیگر نقش جان ویک در یک فیلم طی یک ماه اخیر است؛ قبلی مربوط به فیلم Always Be My Maybe می‌شود که به‌ گفته منتقدین و کسانی که فیلم را دیده‌اند، این بهترین بازی کیانو در قالب شخصیت واقعی خودش است (او قبلا هم در چند فیلم نقش خودش را بازی کرده بود.)

کیانو ریوز / Always Be My Maybe / بازیگر نقش جان ویک

 
همچنین بخوانید :

حالا دیگر می‌توانیم کیانو ریوز، بازیگر نقش جان ویک ، را بزرگترین هنرپیشه فیلم‌های اکشن در نسل خودش بدانیم. با تمام احترامی که برای آرنولد شوارتزنگر، سیلوستر استالونه، دواین جانسون یا دنزل واشینگتن قائلیم، اما این افراد در کمتر فیلم اکشنی بازی کرده‌اند که به خوبی Speed، سه‌گانه John Wick یا حتی هر کدام از سه فیلم The Matrix باشد. تقریبا هیچ کسی به اندازه او در خلق شخصیت‌های ران اند گان (همان هفت‌تیرکش خودمان) تبحّر ندارد و این موضوع را در قالب شخصیت‌هایی مثل جانی یوتا، توماس اندرسون و جان ویک به خوبی ثابت کرده است.

بازیگر نقش جان ویک همچنین ثابت کرده که برای ماندن در اوج، نیاز به تکرار کارهای موفق قبلی‌اش ندارد و ظاهرا علاقه‌ای هم به این کار ندارد. همین فیلم خاطره‌انگیز Constantine را در نظر بگیرید که تا دو سال پیش و قبل از اکران Wonder Woman پرفروش‌ترین فیلم کمپانی DC محسوب می‌شد (البته بدون احتساب فیلم‌های بتمن و سوپرمن)، اما ریوز به‌ جای آنکه به تکرار خودش در این فیلم بپردازد، چندین و چند شخصیت جدید و دوست‌داشتنی را خلق کرده و تحویل‌مان داده است. اصلا همین کراکتر جان ویک بهترین مثال در این زمینه است؛ طرفداران قدیمی ریوز که از فیلم‌هایی چون The Matrix و Speed کلی خاطره هیجان‌انگیز با نقش‌آفرینی‌های او دارند، در این سال‌ها جان ویک را می‌بینند که در عین متفاوت بودن، همان اکشن‌بازی‌های جذاب کیانویی را برایشان به ارمغان آورده است.

کیانو ریوز / جان ویک / John Wick
فیلم کیانو ریوز: John Wick
 
همچنین بخوانید :

البته دوست‌داران هریسون فورد می‌توانند ادعا کنند که او فیلم‌های اکشن بیشتری نسبت به کیانو ریوز بازی کرده و این ادعا اصلا هم بی‌راه نیست. فورد با احتساب چهار فیلم از مجموعه Star Wars، چهار تا از سری Indiana Jones و البته دو فیلم Blade Runner، تعداد فیلم‌های اکشنی که بازی کرده واقعا زیاد است، اما او در سال‌های اخیر نتوانسته یک IP اکشن جدید برای طرفدارانش رو کند.

اینکه مدام از John Wick نام می‌بریم به این خاطر است که ریوز واقعا کار بزرگی با این مجموعه انجام داده و در میان‌سالی، یک فرنچایز جدید را کلید زده است؛ آن هم در ژانر اکشن. John Wick به این دلیل موفق شده که بازیگر موفقی نقش اصلی‌اش را بازی می‌کند. ریوز نه مثل کریس‌های هالیوود (کریس ایوانز، کریس پرت، کریس همسورث و …) در فرنچایزهایی که موفقیت‌شان از پیش تضمین شده است حضور پیدا می‌کند و نه مثل ستارگان مدرن هالیوودی از قبیل رایان گاسلینگ و تام هاردی، اهل بازی در فیلم‌های اسکار پسند است. ریوز به‌مانند دنزل واشینگتن و لئوناردو دیکاپریو، به یک IP خاص وابسته نیست و هر زمان که اراده کند، می‌تواند با یک فیلم جدید سیل مخاطبان را وارد سینماها کند.

keanu-reeves-hockey / فیلمهای کیانو ریوز / بازیگر نقش جان ویک

 
همچنین بخوانید :
 

برای مثال در سال 2010 تصویر کیانو که با حالتی غمگین روی یک نیمکت نشسته و در حال خوردن ساندویچ است به یکی از پر استفاده‌ترین تصاویر در اینترنت بدل شد و کاربران از آن برای شوخی با موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کردند. حتما خودتان هم در شبکه‌های اجتماعی با تصویر معروف انتخاب قرص آبی و قرمز مربوط به فیلم ماتریکس مواجه شده‌اید. مدتی پیش هم ویدیویی از او منتشر شده بود که در یک پرواز، مشغول خنداندن و سرگرم کردن هم‌سفرهای خودش بود.

تمام این اتفاقات ریز و درشت در کنار هم، چهره‌ای صمیمی و دوست‌داشتنی از کیانو ریوز ساخته‌اند و او را به محبوب‌ترین سلبریتی در فضای مجازی (حداقل در این روزها) تبدیل کرده‌اند. همه کیانو ریوز را نه فقط به‌خاطر فیلم‌هایی که بازی کرده، بلکه به‌خاطر شخصیت متین و متواضعش دوست دارند. به همین دلیل است که وقتی روی صحنه E3 حاضر شد، سالن از شادی منفجر می‌شود و آن لحظات جالب بین او و عاشقانش رقم می‌خورد.

کیانو ریوز / بازی Cyberpunk 2077 / بازیگر نقش جان ویک

شاید تمام تعریف و تمجیدهایی که این روزها پشت سر کیانو ریوز شنیده می‌شود، مربوط به دوران اوج یک ستاره، قبل از خاموش شدنش باشند. شاید کیانو هم مثل خیلی دیگر از ستاره‌های دنیای سرگرمی (مانند جنیفر لاورنس، تیلو سوییفت، کانی وست، تایگر وودز و …) با هیاهوی رسانه‌ای به چنین جایگاهی رسیده و به زودی شاهد زمین خوردنش خواهیم بود. اما الان بهتر است همه این شایدها را کنار بگذاریم، قرص آبی را انتخاب کنیم، آرام بنشینیم و از زندگی در سالی که متعلق به کیانو ریوز است، لذت ببریم.

سوالات متداول

1. کیانو ریوز چند سال دارد؟

او در 11 شهریور 1343به دنیا آمده و هم اکنون 57 سال دارد

2. کیانو ریوز اصالتا کجایی است؟

او در بیروت لبنان از پدری اهل هاوایی و مادری انگلیسی به دنیا آمد.

3. آیا کیانو ریوز رزمی کار است؟

خیر. او رزمی کار نیست اما برای ایفای نقش‌هایش ناچار بوده برخی از فنون رزمی را آموزش ببیند

در ویدئو زیر 15 نکته از بیوگرافی کیانو ریوز که نمی‌دانستید، با زیرنویس فارسی را مشاهده می‌کنید.

سخن پایانی

کیانو ریوز یکی از کم حاشیه‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین بازیگران دنیا است. او در زندگی خود ضربات روحی زیادی را متحمل شده و دختر و همسرش را از دست داده است. در این مطلب سعی کردیم نگاهی بر فیلم ها و زندگینامه کیانو ریوز داشته و موفقیت‌های این بازیگر جنتلمن را مرور کنیم. نظر شما درباره او چیست؟ آیا شما هم از طرفداران Keanu Reeves هستید؟ به نظر شما در بیوگرافی کیانو ریوز جای چه مطالبی خالی است؟ نظرات خود را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منبع : پلازامگ

  انتشار : ۸ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 158

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش   فایل 8 هزار تستی با 2177 صفحه و 153 مگابایت حجم   ... ...

پاسخنامه کتاب Introductory Steps to Understanding

پاسخنامه کتاب Introductory Steps to Understanding

کتاب‌های Steps to Understanding یکی از مهمترین و پرکاربردترین منابعی است که از سال‌های دور توسط زبان‌آموزان برای تقویت مهارت خواندن، شنیداری و واژگان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این مجموعه شامل 4 سطح است که در یک کتاب قرار گرفته است.   تمامی درس‌های این مجموعه به صورت ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل کاربردی" می باشد. 1402 - 1395

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما